• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58907
+
-

مراجعه به پایگاه‌های سلامت  برای کنترل فشار خون

فرماندار قم گفت: با شروع طرح یک ماهه «کنترل فشار خون»، شهروندان قمی می‌توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت تا 15 تیر نسبت به آگاهی از میزان فشار خون، پیشگیری یا کنترل آن اقدام کنند تا از تلفات سالانه این بیماری در کشور جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، «مرتضی حیدری» با بیان این‌که مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت و شرکت در طرح بسیج کنترل فشار خون، هیچ هزینه و وقت زیادی را از افراد نمی‌گیرد افزود: تاکید می‌کنیم تا همه مردم این مسأله را جدی بگیرند، چراکه برای تضمین سلامت مردم شکل گرفته است.

وی در مورد لزوم تشکیل بسیج همگانی کنترل فشارخون در کشور عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مربوطه، بیماری‌هایی همچون دیابت و فشار خون، سالانه موجب تلفات زیادی می‌شود.

حیدری افزود: افراد نیز به دلیل بی‌توجهی به تست‌های مربوط به این بیماری‌ها، نسبت به آن آگاهی ندارند و در معرض سکته‌های قلبی و مغزی قرار می‌گیرند و در نتیجه گاهی یک خانواده به دلیل پیشگیری نکردن این بیماری متلاشی می‌شود.

فرماندار قم گفت: مراکز و پایگاه‌های سلامت نیز به عنوان متولیان سلامت مردم، باتوجه به حساسیت این موضوع و تلفاتی که سالانه این بیماری از مردم می‌گیرد، کنترل فشار خون را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

فرماندار قم اضافه کرد: با توجه به این‌که اکنون در ابتدای شروع این طرح قرار گرفتیم، نمی‌توان میزان مشارکت مردم را برآورد کرد، اما امیدواریم که شاهد مشارکت حداکثری مردم در این طرح باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید